L'alcalde de Terrassa activa el Pla d'emergència municipal en alerta per risc extrem d'incendis forestals i calor intensa
El nivell 4 del Pla Alfa en què es troba Terrassa comporta restriccions com la prohibició total d'accés al medi natural
L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha activat el Pla d'Emergència Municipal per risc extrem d'incendis forestals i calor intensa atenent al comunicat del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT). Segons els Agents Rurals, a partir d'avui correspon posar el Pla Alfa en nivell 4 al nostre municipi, a causa de les previsions meteorològiques i la situació de diversos incendis forestals actius.
Aquest fet comporta algunes restriccions, com la prohibició d'accés a tot el medi natural, a peu o en vehicle, la prohibició d'encendre qualsevol tipus de foc ni l'ús de la pirotècnia, la suspensió temporal de les autoritzacions de foc i la prohibició d'ús de maquinària que comporti el risc d'incendi.
En aquest sentit, el Comitè d'Emergències Municipals ja va decidir, el passat dilluns, ajornar el Castell de focs de Festa Major que s'havia de celebrar avui, i traslladar-lo al 14 de novembre d'enguany, en el marc de l'homenatge festiu a la figura del terrassenc Jan Grau, activista cultural i referent de la cultura popular a la ciutat.
Calor intensa fins les 20 h
Pel què fa a la calor, el nostre municipi es troba en risc molt alt per altes temperatures fins aquest dimecres a les 20h del vespre, i a partir de llavors el risc previst és alt. Es recomana, especialment a la població més vulnerable, no sortir de casa a les hores de màxima insolació, així com seguir els consells d'autoprotecció, com evitar exposar-se al sol, refrescar-se i hidratar-se constantment.
L'Ajuntament de Terrassa recorda a la ciutadania que el consistori té a la seva disposició diversos refugis climàtics repartits per tota la ciutat, tant exteriors (parcs i jardins) com interiors, espais climatitzats com ara biblioteques o centres cívics. El llistat complet es pot consultar aquí: Refugis Climàtics
A més, la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic ha comunicat que la previsió per avui és que se superi el llindar d'ozó troposfèric per sobre dels 180 micrograms per metre cúbic. Això pot afectar especialment a persones amb asma o altres malalties de les vies respiratòries, infants o gent gran.
Podeu seguir tota la informació a través dels canals municipals oficials, així com a les xarxes socials d'organismes institucionals i entitats acreditades.
Trobareu més informació a: Com actuar en cas de calor intensa i Prevenció d'incendis forestals