L'Ajuntament conclou l'expedient informatiu del servei de menjador escolar amb un pla de millora i el compromís d'incrementar-ne el seguiment
El procediment finalitzat, de caràcter informatiu, permetrà actuar amb més rapidesa i seguretat jurídica en cas que es produïssin nous incompliments o incidències que requerissin d'un expedient sancionador
L'Ajuntament de Terrassa ha conclòs l'expedient informatiu obert a l'empresa adjudicatària del servei de menjadors escolars, Mediterránia de Cátering SLU, després d'analitzar tota la documentació entregada per la companyia i la diversa informació recollida durant el procediment. Així s'ha informat a la darrera Comissió Informativa de Promoció Econòmica i Educació, on també s'ha explicat que les conclusions de l'expedient s'han traslladat a la Comissió de Menjadors i al Consell Escolar Municipal.
L'expedient es va obrir el passat mes d'abril, davant les incidències i queixes rebudes en alguns centres educatius de la ciutat i per part de diverses AFAs. Tot i que aquestes situacions no es produïen de manera generalitzada, el Govern Municipal va considerar necessari disposar d'una anàlisi rigorosa i objectiva per conèixer l'estat real del servei i actuar així amb responsabilitat i fermesa.
Segons ha explicat la tinenta d'alcalde i regidora d'Educació, Patricia Reche: «L'expedient informatiu ha estat una eina útil perquè ens ha permès conèixer amb rigor la realitat del servei, impulsar un pla de millora i reforçar els mecanismes de seguiment que ja es duien a terme. Quan detectem incidències, la nostra responsabilitat és analitzar-les, actuar i exigir millores, i això és el què hem fet». En aquesta mateixa línia la regidora ha subratllat que «aquest expedient marca un abans i un després. No només perquè disposem d'un pla de millora que seguirem de manera exhaustiva, sinó també perquè, si en un futur es produïssin incompliments o incidències de més gravetat, l'Ajuntament ja disposa dels antecedents administratius necessaris per poder actuar amb més rapidesa i contundència, en cas que calgués aplicar sancions».
Un cop completat l'expedient informatiu, l'anàlisi conclou que, en termes generals, el servei de menjadors escolars es presta de manera correcta a les escoles de Terrassa. En aquest sentit, l'Ajuntament ha informat que durant el període que va del mes de juny de 2025 al mes de juny d'enguany, s'han registrat un total de 211 incidències o queixes del servei. Tenint en compte que aquest s'ha prestat durant un total de 5.824 jornades (si calculem 182 dies lectius en 32 centres diferents), les incidències representen només un 3,6% del total de jornades de servei. A més, es remarcable que d'aquestes, l'1,3% corresponen a queixes o incidències comunicades al Servei d'Educació i el 2,3% a incidències detectades en les visites de seguiment que fa el mateix consistori de manera rutinària. Aquesta dada objectiva posa de manifest un nivell d'incidència global reduït, en relació amb el volum total del servei prestat.
No obstant, l'expedient també evidencia que existeixen incidències puntuals sobre les quals cal continuar treballant i en aquest sentit, l'empresa ha presentat un pla de millora calendaritzat amb diverses actuacions, que es desplegaran a partir del proper curs i del qual l'Ajuntament en farà un seguiment continuat i exhaustiu.
Cal tenir present que el del servei de menjador escolar és un dels contractes de major dimensió de l'Ajuntament, que dona servei diàriament a totes les escoles públiques de la ciutat. Per aquest motiu, el Govern Municipal s'ha compromès a continuar reforçant els mecanismes de control i seguiment, tant amb la tasca de la nova tècnica de menjadors que s'ha creat aquest mandat, com amb la incorporació de millores en els futurs plecs de contractació del servei.