• Puc utilitzar els ordinadors de la biblioteca per mirar Internet?

Sí, cada biblioteca té ordinadors destinats a aquesta finalitat. El servei s'anomena Internet i +. Hi ha ordinadors a la sala d'adults, ordinadors només per a nens i ordinadors per a consultes ràpides.

Les biblioteques ofereixen terminals amb sessions de:

1 hora (ordinadors reservables)
10 o 30 minuts (ordinadors de lliure accés, no cal fer reserva)

Trobareu informació a l'apartat Accés a Internet

  • Quan costa connectar-se a Internet a les biblioteques?

El servei de connexió a Internet és gratuït. Només cal que reserveu prèviament dia i hora i que porteu el carnet de la biblioteca.

Només el servei d'impressions o gravacions té un petit cost.

  • Com puc reservar un ordinador?

Les reserves es poden fer:

  • en persona (als terminals d'autoreserva)
  • per telèfon
  • per Internet

Per fer la reserva d'un ordinador us heu de validar als terminals d'autoreserva de la biblioteca (amb el número de carnet i PIN) o a través d'Internet.

Teniu un màxim de 50 sessions mensuals limitades a tres sessions diàries per biblioteca. Heu de tenir en compte que les sessions reservables sempre són entre hores en punt.

  • Hi ha connexió Wi-Fi a les biblioteques?

Sí, us podeu connectar a les zones Wi-Fi habilitades.

  • Com puc utilitzar el Wi-Fi a la biblioteca?

Per utilitzar la xarxa sense fils Wi-Fi heu de tenir un dispositiu mòbil (ordinador portàtil, PDA, telèfon mòbil de tercera generació...), una targeta de xarxa correctament configurada i tenir el carnet de biblioteques, ja que el número d'usuari i el PIN serviran com a validació per fer ús d'aquest servei.

A més, tenim la xarxa "Guest_biblioteca" pensada per usuaris que puntualment entren a la biblioteca i no tenen carnet (estrangers, passavolants...) que ofereix accés a internet durant 24h. L'usuari s'ha de registrar al portal i rep un SMS amb el codi d'accés.

  • Puc imprimir des del meu portàtil?

A part d'imprimir des dels ordinadors d'Internet i +, des d'un USB connectat a un ordinador de consulta del catàleg, també ja és possible imprimir des de qualsevol dispositiu connectat al Wi-fi de la biblioteca (ordinador portàtil tauleta o telèfon mòbil smatphone). Cal accedir a la url http://192.168.6.100/ validar-se amb el número del carnet i el pin, i seguir les instruccions.

  • Es pot imprimir des dels ordinadors de les biblioteques?

Sí, aquest servei té un petit cost.

  • Quines altres aplicacions informàtiques es poden utilitzar a la biblioteca?

A totes les biblioteques hi ha ordinadors equipats amb programari lliure d'ofimàtica: editors de text, de fulls de càlcul, d'imatge, d'arxius multimèdia...

  • Puc fer tràmits amb el DNI electrònic des dels ordinadors de la biblioteca?

Sí, a totes les biblioteques hi ha un terminal amb el programari necessari per fer tràmits amb el DNI electrònic. El podeu reservar amb antel·lació, el terminal amb el lector de DNI de cada biblioteca és:

- a la bct és el terminal 7 (sessió de 30 minuts, no reservable)
- a la bd2 és el terminal 2 (sessió d'1 hora, reservable)
- a la bd3 és el terminal 5 (sessió d'1 hora, reservable)
- a la bd4 és el terminal 5 (sessió de 30 minuts, no reservable)
- a la bd5 és el terminal 1 (sessió de 10 minuts)
- a la bd5 àrea infantil és el terminal 4 (sessió d'una hora, reservable)
- a la bd6 és el terminal 4 (sessió d'1 hora, reservable)

  • Es pot gravar amb USB des dels ordinadors de les biblioteques?

Sí, es pot gravar fent servir un llapis de memòria (USB) des de tots els ordinadors del servei Internet i +.