Grup Municipal Junts per Terrassa
- Telèfon:
- 676 849 774
- Adreça electrònica:
- [email protected]
- Correu postal:
- Raval de Montserrat, 14
Article revista digital Visquem Terrassa març 2023
La mobilitat, a cop de titular no!
Una mobilitat segura, accessible, saludable i sostenible no s'assoleix a cop de titular. I aquesta sembla que sigui l'única manera de fer de l'Equip de Govern.
Per la millora de la qualitat de vida dels terrassencs i terrassenques, o sigui, per reduir la contaminació i el soroll als carrers de la ciutat, i racionalitzar l'ús del transport públic, calen polítiques de gestió de la mobilitat reals i efectives. Unes polítiques en què les persones en siguin les principals protagonistes; sense perjudicar les seves necessitats de mobilitat i adaptant el transport públic a les necessitats actuals dels terrassencs i terrassenques.
En aquesta línia, la implantanció de les àrees de vianants del Centre haurien de servir per dinamitzar el centre i per reduir la contaminació. Però amb la gestió que el Govern municipal n'està fent ha provocat tot el contrari: s'està ofegant el centre, fent-lo d'accés quasi impossible i, a més, s'estan centrifugant les retencions a altres carrers de la ciutat (com Arquímedes, Galileu, Topete, del Passeig, …) i carrers que ja tenien un alt volum de cotxes, com Garcia Humet, St. Antoni o Mas Adei, han augmentat molt el trànsit de cotxes.
Però el problema d'aquests carrers no és un tema aïllat; és un problema de gestió de la mobilitat de la ciutat. No pot ser que la mobilitat sigui una de les principals preocupacions de la ciutadania: ni per als qui viuen dins les àrees de vianants, ni pels que hi viuen als límits, ni tampoc per als que viuen en altres barris.
Si volem més protagonisme pels vianants, cal apostar pel consens de veritat i parlar amb tots els veïns i veïnes afectats (no només amb els que viuen dins una àrea de vianants) i buscar solucions plegats, perquè sinó l'únic que s'aconsegueix és complicar la vida del dia a dia de la ciutadania.
Meritxell Lluís i Vall
Portaveu del Grup municipal de Junts per Terrassa i candidata a l'Alcaldia
Article revista digital Visquem Terrassa gener 2023
Fum, fum, fum
Així és com podríem resumir el resultat de la trobada entre el Conseller de Territori, Juli Fernández, i l'Alcalde de Terrassa del passat 11 de gener. De la trobada només en va sortir el compromís de crear un grup de treball per buscar solucions als problemes de mobilitat que pateix la ciutat. És a dir, fum, fum i fum. Una nota de premsa sense cap concreció ni cap proposta més enllà d'una fotografia i del compromís de seguir-ne parlant.
La conclusió de la reunió és que, malauradament, els terrassencs i les terrassenques seguirem tenint connexions amb el Baix Llobregat i el Vallès Oriental molt deficitàries, que continuaran les cues a l'entrada pel Doré, que la C58 va molt saturada i que les nostres empreses seguiran perdent competitivitat per la falta d'infraestructures viàries i ferroviàries.
El pacte de TxT i ERC té un cost molt alt per a Terrassa. Amb un alcalde que, per no molestar els seus socis de govern, ha decidit inhibir-se en la defensa d'una infraestructura clau per al progrés de la ciutat.
Des de Junts per Terrassa defensem que la Ronda del Vallès és una necessitat des de fa ja massa anys, no un caprici. La connexió entre la nostra ciutat, Sabadell i Castellar del Vallès és una prioritat sobre la qual existeix un ampli consens social i polític que hauria d'escoltar la Generalitat. En paral·lel, sempre hem defensat també que cal una aposta clara per la xarxa ferroviària, tot i que en aquest sentit la nostra confiança és limitada perquè depèn en gran mesura d'una inversió de l'Estat molts cops promesa però que no arriba mai, i del foment del transport públic de viatgers per carretera.
Meritxell Lluís
Portaveu i candidata a l'Alcaldia de Terrassa
Article revista Visquem digital desembre 2022
Siguem agents actius del canvi
Tenint en compte els embats que pateixen actualment els drets humans arreu del món, i especialment els drets de les dones, el feminisme és present, però sobretot és futur; és protecció de drets i deures universals; és acabar amb les discriminacions històriques; és educació i és interseccionalitat, que garanteix la diversitat de les dones.
L'ascens de moviments ultraconservadors o de l'extrema dreta a escala nacional, però també europea i internacional, que nega la violència masclista, posa en risc drets que han costat molt d'assolir i que consideràvem ja adquirits.
Cada 25 de novembre sortim al carrer per a visibilitzar a les víctimes i per denunciar que la violència contra les dones pot adoptar moltes formes, des de la violència física i la psicològica a la sexual o l'econòmica. Cal combatre-les totes elles, des de les administracions públiques destinant-hi recursos assistencials i econòmics però també des del compromís personal, cada dia. I això només és possible amb educació i prevenció, especialment entre els nostres infants i joves, en el marc de l'escola i de l'àmbit familiar. Siguem agents actius del canvi. Comprometem-nos tots i totes amb la llibertat de les dones que és un pas fonamental per a construir una societat més lliure, on homes i dones puguem viure en igualtat, sense por i trencant rols de gènere que perpetuen models tòxics de relacions.
Volem agrair a tots els terrassencs i terrassenques que treballen cada dia per fer realitat aquesta igualtat i, especialment, a les entitats feministes pel seu treball diari imprescindible de sensibilització i acompanyament.
Siguem agents actius del canvi!
Meritxell Lluís
Article revista digital Visquem octubre 2022
Sí a la Ronda del Vallès
La B-40, si no es produeix l'enèsim retard, connectarà d'aquí a un any el Baix Llobregat Nord amb la comarca de Terrassa, dos dels pols industrials més potents del país. Les cues eternes a la "Carretera de Martorell" desapareixeran definitivament. Per bé que se'n manté la denominació B-40, això ja no és el Quart Cinturó que havia de connectar el centre de la península amb la frontera amb l'Estat francès, amb una preeminència del trànsit de pas. Ara és una via de connexió del territori que té com a funció principal el trànsit d'agitació entre dues grans conurbacions i nuclis industrials i logístics.
I, tanmateix, la B-40 s'acaba en una rotonda a Can Roca. Abruptament. I en el terme de Sabadell, la seva Ronda Oest no té tampoc continuïtat. La lògica apunta que ambdós vèrtex s'haurien de connectar. Aquest és el propòsit de la Ronda del Vallès o ronda nord. Una connexió amb un 2+2, ben integrada paisatgísticament i amb accessos a nivell en forma de giratoris. Una via permeable al territori i amb l'únic objectiu de donar-hi servei, especialment als seus polígons industrials. Una carretera de titularitat de la Generalitat, on la Generalitat pren totes les decisions sobre el seu traçat i característiques. Evidentment, amb recursos transferits del Govern de l'Estat.
El nou conseller de Territori ja ha dit que no ho vol impulsar. Que no cal.
És una irresponsabilitat en termes econòmics i, sobretot, ambientals, que aboca les trames urbanes de Terrassa i de Sabadell a la congestió permanent.
Des de Junts, plantarem batalla en tots els fronts possibles per modificar aquesta decisió d'un Govern que pot posar en risc la creació de milers de llocs de treball i recuperar una atmosfera saludable allí on hi viu la gent.
No ens aturarem.
Meritxell Lluís i Vall
Portaveu del Grup Municipal de Junts per Terrassa
Article Revista digital Visquem setembre 2022
La Terrassa del futur serà emprenedora, sostenible i cohesionada
Volem una Terrassa amable, cívica, sostenible, segura, neta i accessible, i això ha caracteritzat la participació activa de Junts en l'elaboració de l'Agenda Urbana de Terrassa 2030 i el seu Pla d'Acció. Una oportunitat per fer de la nostra una ciutat involucrada en la sostenibilitat, que exerceix lideratge en la transició energètica i l'economia circular, es preocupa per la qualitat de vida i el benestar de la seva ciutadania, que impulsa nous negocis i modernitza els convencionals i genera sentiment d'autoestima i de compromís pel bé comú.
Treballarem per aconseguir una ciutat emprenedora, sostenible i cohesionada, perquè creiem que la Terrassa del futur no és possible sense aquests tres elements. No volem ni una ciutat emprenedora que no cuidi el seu medi ambient, ni una ciutat verda que sacrifiqui la qualitat de vida, ni volem una ciutat assistencial que anul·li la iniciativa individual. Volem una ciutat capaç de promoure projectes col·lectius des del seu teixit econòmic, social i cultural amb la col·laboració de l'administració. Tenim clar però, que una ciutat és, sobretot, una comunitat formada pel conjunt de les persones que l'han escollit per desenvolupar-hi la seva vida i, des de la política, hem de ser capaços d'entendre la ciutadania en la seva complexitat i diversitat, amb sentit d'acollida i amb l'objectiu de facilitar la integració. Per això, construirem una Terrassa des de la cooperació, coproducció, codecisió i coavaluació de les polítiques públiques de la mà de la ciutadania per avançar en qualitat democràtica,transparència i participació. L'Agenda Urbana que avui aprovem n'és el full de ruta i des de Junts per Terrassa farem tot el possible perquè no quedi en paper mullat.
Meritxell Lluís i Vall
Portaveu del Grup Municipal de Junts per Terrassa
Article revista digital Visquem juliol 2022
Polígons: de les paraules als fets
Que Terrassa és una ciutat emprenedora, amb un teixit empresarial fort i diversificat, ho sabem; que Terrassa té una bona posició geoestratègica és inqüestionable (i ho serà més quan tinguem acabades les obres de la B-40 i la Ronda nord); que si Terrassa sap aprofitar els reptes i les oportunitats que té i les sap potenciar som imparables, ho tenim clar.
Ara bé, tothom ho té clar? Tenim la percepció que no. Han passat tres anys de mandat i no veiem que aquest tema sigui prioritari per l'Equip de Govern. De moment, és només fum i un titular. No va ser fins el passat 28 de juny que es va constituir un Plenari per iniciar els treballs per a la redacció del Pla Director de Polígons de Terrassa.
Des de Junts per Terrassa volem polígons industrials potents i referents. I això s'aconsegueix fent una aposta decidida per aquests espais, destinant esforços i recursos en potenciar-los i adequar-los.
Volem que els Polígons d'Activitat Econòmica (PAE) de la nostra ciutat es modernitzin per poder ser més competitius. Això passa per incentivar fiscalment l'activitat econòmica i la
creació d'ocupació en aquests. Estem convençuts i convençudes que perquè això sigui així cal revisar i reduir els terminis per l'obtenció de llicències i invertir a nivell d'infraestructures.
L'objectiu és clar: crear més riquesa i ocupació de qualitat com a claus de progrés, tant per a les persones com per a les empreses de Terrassa. Perquè pretendre fer noves polítiques socials amb un impacte social real sense crear riquesa és insostenible.
Calen, doncs, actuacions que aportin qualitat als nostres polígons i que permetin oferir a les activitats que hi ha instal·lades, i a les que tinguin la voluntat de fer-ho, aquell entorn que permeti incidir en el seu creixement i en ser més competitives.
Meritxell Lluís i Vall
Portaveu del Grup Municipal de Junts per Terrassa
Article revista digital Visquem juny 2022
Construïm Junts la Terrassa que ens mereixem
Complim tres anys d'un mandat que s'ha desenvolupat en un context complicat i, malgrat això, Junts per Terrassa treballem de manera ferma i constructiva per fer de la nostra ciutat un lloc millor per viure, amb justícia i progrés social, oportunitats de futur i tenint les persones al centre de la nostra acció municipal. Hem fet 1.287 preguntes escrites, 47 peticions als plens i hem presentat 137 propostes, de les quals 125 han estat aprovades, la qual cosa, malauradament, no vol dir que s'hagin dut a la pràctica.
Si s'haguessin posat en marxa alguna de les nostres propostes tindríem una Terrassa més segura i cívica, ja que vam tirar endavant un Pla per garantir la seguretat ciutadana, reduir la delinqüència, i introduir eines d'innovació social i tecnològica. Tindríem una ciutat més neta i sostenible, ja que vam proposar posar en marxar un servei per reutilitzar objectes de les deixalleries. Tindríem una ciutat on es fomenta l'ús del català, més inclusiva, on la defensa dels drets i el benestar de les persones són els pilars fonamentals. Malauradament, la realitat de Terrassa és molt diferent: l'Equip de Govern ha perdut el pols de la ciutat i ens condemna a viure en un municipi brut i sense projectes, combat l'incivisme amb tuits i supleix el mal estat de la ciutat amb excuses, mentre espais molt degradats com l'avinguda del Vallès esdevenen una carta de presentació fidedigna de com tenim Terrassa.
La Terrassa que ens mereixem no la tindrem amb un Govern municipal que només treballa pensant en les pròximes eleccions i no amb les properes generacions. No la tindrem amb només grans titulars i fotos. No la tindrem amb un Govern que governa a cop de titular.
La Terrassa que ens mereixem només l'aconseguirem si treballem tots i totes junts i juntes.
Meritxell Lluís i Vall (@mlluisvall)
Portaveu del grup municipal de Junts per Terrassa