Servei LGTBIQ+
- Telèfon:
- 651195182
- Adreça electrònica:
- [email protected]
- Correu postal:
- Edifici La Fact (carrer de Torres Garcia, 33, Terrassa)
La Setmana Ace (originalment Setmana per la consciència asexual) és una campanya internacional que se celebra durant l'última setmana completa del mes d'octubre. Aquest esdeveniment té l'objectiu de posar l'asexualitat al centre d'atenció i augmentar la comprensió i acceptació de les identitats dins l'espectre asexual. Durant 2025 la seva celebració és del 19 al 25 d'octubre.
La campanya va ser creada l'any 2010 arran de la iniciativa de l'activista Sara Beth Brooks que, amb la l'ajuda del també activista David Jay van engegar una campanya per buscar el suport de les principals organitzacions LGTBIQ+ i de Drets Humans. Amb el temps aquesta setmana ha anat evolucionant i actualment és una setmana en que persones asexuals de diversos llocs del món organitzen esdeveniments per educar entorn de les seves experiències.
Entre les reivindicacions de la comunitat asexual hi ha lluitar per la visibilitat i l'educació i contra la pressió social, la patologització i les teràpies de conversió.
Independentment de les orientacions asexuals, existeixen les orientacions aromàntiques que celebren la seva Setmana de la consciència arromàntica durant la primera setmana completa de febrer.