Nova prova de sirenes de risc químic a la zona d'influència dels Laboratoris Miret

Dins el programa d'implantació del pla de risc químic de Catalunya (PLASEQCAT), dimecres dia 4 de juny a les 10 hores es realitzarà la prova de sirenes de risc químic a la zona d'influència dels Laboratoris Miret (Lamirsa).

Es produirà, prèviament al so de les sirenes, un avís massiu als telèfons mòbils que estiguin dins la zona d'influència dels repetidors de telefonia més propers, que no coincidiran amb l'àrea sonora de les sirenes.

Per a aquesta prova no s'ha previst practicar el confinament, però es recomana participar-hi per tal de practicar el confinament davant casos de risc químic.

Les sirenes de risc químic són el sistema d'avís a la ciutadania previst en els plans de protecció civil per emergències químiques quan un accident químic és greu i pot afectar la població.

La finalitat del sistema d'avisos és la d'alertar a la població situada a la zona vulnerable, de la manera més ràpida possible, de l'existència d'un accident en una indústria o instal·lació i que, en conseqüència, cal que adoptin les mesures preestablertes de confinament o evacuació (si fos necessari).

Pots trobar més informació a interior.gencat.cat

Consulta els consells per a l'autoprotecció per risc químic