Recomanacions i consells per evitar estafes i atacs informàtics

L'Ajuntament de Terrassa utilitza eines tecnològiques e informàtiques que faciliten la prestació dels serveis, els tràmits administratius i la relació amb la ciutadania. I ho fa a través de mitjans i espais que ofereixen garanties de seguretat pel que fa al contingut i a la forma d'accedir-hi. Tot i això, cal tenir presents sempre algunes recomanacions i consells de seguretat per evitar els possibles riscos associats a l'ús d'Internet, com ara estafes o ciberatacs.

  • Us recordem que l'Ajuntament es comunica amb la ciutadania a través del correu certificat, la notificació electrònica i la carpeta ciutadana de la Seu Electrònica
  • Podeu rebre també correus electrònics de l'Ajuntament si us heu subscrit a butlletins informatius municipals, si us heu adreçat a una de les bústies habilitades per realitzar consultes o si heu sol·licitat la notificació electrònica. En cap d'aquests casos l'Ajuntament us demanarà que faciliteu dades personals
  •  Si rebeu un correu electrònic enviat aparentment per l'Ajuntament, però teniu dubtes, no l'obriu ni feu clic en els enllaços que contingui
  • L'Ajuntament de Terrassa no us demanarà mai que introduïu dades personals, dades bancàries, contrasenyes o claus d'accés a travès del correu electrònic o telefònicament, a banda de l'existència d'algun possible procediment en tràmit sol·licitat per la persona interessada
  • Recordeu que podeu fer tràmits amb l'Ajuntament de forma segura a través de la seu electrònica, o presencialment demanant cita prèvia a qualsevol oficina d'atenció ciutadana. Caldrà identificar-se amb el document d'identitat, si el tràmit és presencial, o amb el certificat digital, si es fa a través de la seu electrònica
  • Per a confirmar la veracitat d'un correu electrònic o d'una trucada procedent de l'Ajuntament, podeu contactar amb els telèfons municipals d'informació i atenció ciutadana: 010 o 93 739 70 00