Educació infantil

Tallers:


Visites:


Conèixer l'Anella Verda:

 

 

Reciclem el paper

El taller de reciclatge de paper té dues modalitats:

  1. Fer paper blanc: adreçat als alumnes que elaboren paper reciclat per primer cop 
  2. Aplicació de tècniques creatives: adreçat a alumnes que ja han elaborat paper reciclat i que volen aprofundir en les tècniques de treball amb paper reciclat artesà

Adreçat a : Alumnes d'educació infantil i cicle inicial d'educació primària

Objectius :

  • Conèixer la història i la utilització del paper, com també el seu procés de fabricació
  • Fomentar l'estalvi de paper i l'ús de paper reciclat com a fet quotidià
  • Ensenyar a fer paper reciclat i les diferents tècniques creatives que s'hi poden aplicar

Durada : 1 hora i 30 minuts

Materials: L'escola ha de preparar paper vell ( preferentment folis usats) per a les dues modalitats. Per a la modalitat 2, cada alumne haurà de portar elements per decorar els fulls reciclats ( fotos de revistes, papers de colors, purpurines, punta de llapis de colors, fils, llanes, flors i fulles seques...).

Pujar

Vull ser una flor


L'activitat es divideix en dues parts. En la primera es conta un conte il • lustrat en què la Vera (una petita tomaquera) vol convertir-se en una flor. A través dels amics de la Vera, l'entorn on es troba i les decisions que pren el Pau, que és el nen que té cura de l'hort, s'explica les etapes bàsiques del Procés de compostatge. Es relacionarà amb la idea que el reciclatge permet que que els residus es converteixin en recursos.
La segona part del portal activitat consisteixen en acer unes titelles de cartolina amb els personatges del conte perquè se la puguin treure a casa i explicar el conte a les famílies.

Dirigit a: alumnes d'educació infantil (p4 i p5)

Objectius:

  • Iniciar-se en el Procés de compostatge.
  • Identificar, a grans trets, les fases del Procés de compostatge.
  • Fomentar la comprensió de processos i cicles com el del reciclatge i compostatge.
  • Fomentar bones pràctiques en relació al medi ambient.
  • Prendre consciència de la importància de les accions individuals i col • lectives a l'hora de tenir cura del medi ambient.

Durada: 1 hora

Material: A càrrec de l'escola: pissarra digital (o projector), ordinador, colors i tisores.
A càrrec de l'educadora: presentació i làmines del conte i cartolines dels personatges

Pujar

Les aventures d'una llavor

A través d'un conte, els infants poden reconèixer el cicle d'una planta i els diferents elements que intervenen en el seu creixement, al mateix temps que descobreixen els diferents animals que habiten a un hort i la seva importància en el seu funcionament. L'activitat introdueix conceptes matemàtics bàsics i afavoreix la motricitat fina a través de la manipulació de llavors i la preparació de la terra per a sembrar-les en torretes fetes a partir de materials reutilitzats.

Adreçat a : P-2; P-3; P-4; P-5 i C.I. de primària.

Objectius:

  • Identificar diferents llavors i classificar-les, establint semblances i diferències entre elles.
  • Ser conscient dels principals requeriments d'una llavor per germinar i créixer.
  • Adquirir actituds respectuoses amb els elements de l'hort : animals, plantes, terra i aigua.
  • Relacionar els productes de l'hort amb els aliments que consumim a casa nostra.
  • Participar de manera autònoma en una experiència compartida amb els companys i companyes.

Durada : 1 hora i 15 minuts

Pujar


L'hort a l'escola

El taller consta de dues parts complementàries: una part teòrica en què es fa una introducció a l'horticultura ( l'hort, el manteniment i la cura, el calendari de pagès, les eines, etc.) i una part pràctica, en què els alumnes fan un hort a l'aula, aprenen a sembrar, a regar i a tenir cura de les plantes. Per acabar es treballen alguns dels conceptes apresos a traves d'unes fitxes.

Adreçat a : Alumnes d'educació infantil i primària

Objectius :

  • Aprendre nocions bàsiques sobre el cultiu, la cura i el manteniment d'un hort ( sembra, rec, època de recol•lecció, eines, etc. )
  • Conèixer i reconèixer quines plantes s'usen en la nostra alimentació i quina és la part que ens en mengem
  • Aprendre per a què fem servir les plantes o vegetals que cultivem
  • Respectar les plantes, conviure-hi i valorar la importància de les espècies vegetals per a la resta d'éssers vius

Durada : 1 hora i 30 minuts

Pujar

El menjar no és per llençar (menjador)

Activitat per reduir el menjar que es llença al menjador escolar. A partir d'una sessió inicial teatralitzada durant l'hora de dinar es treballarà i comptabilitzarà el menjar que els alumnes llencen a les escombraries. Es reflexionarà sobre les causes d'aquest malbaratament alimentari i s'establiran millores i pràctiques per reduir-lo. Amb la col•laboració dels educadors de menjadors es jugarà al joc "Em llences o em menges?" per tal de consolidar els conceptes i durant una setmana es recolliran les dades del malbaratament.

Dos visites posteriors serviran per consolidar els nous hàbits assolits pels alumnes i valorar els resultats de les propostes de millora.

Adreçat a : Alumnes d'educació infantil i primària

Objectius:

  • ldentificar el malbaratament alimentari, les seves causes i conseqüències.
  • Dissenyar i establir mesures de reducció del malbaratament alimentari al menjador escolar
  • Promoure els hàbits de prevenció del malbaratament alimentari entre famílies i comunitat educativa

Durada: 1 visita inicial (1h30) + 2 seguiments (1h) (en horari de menjador)

Lloc de realització: Al menjador del mateix centre

Pujar


El Gos Tico i la gateta Rita tenen una casa nova


Un gos i una gateta una mica entremaliats són adoptats per diferents famílies però desgraciadament sempre tornen a la protectora. Després de passar unes quantes aventures i conèixer a diferents amics a cada casa, finalment troben un propietari que els entén i els estima de veritat i on troben un lloc molt bonic per viure i poden passar molt de temps jugant.
Un conte dinàmic on participen els nens amb les accions dels animals i acabaran fent cada un cada personatge amb materials reciclats.

Dirigit a: P-4, P-5, 1r i 2n de primària

Objectius:

  • Promoure l'adopció d'animals responsable
  • Potenciar l'estima pels animals

Durada: 1 hora

Pujar

Els animals de companyia ens necessiten!

"Una simpàtica infermera d'animals va a l'aula per demanar ajuda als nens,ja que s'ha adonat que els animals no es troben bé. Les seves necessitats bàsiques no estan satisfetes i necessiten que els infants ho sàpiguen per poder-los ajudar."

Mitjançant preguntes i jocs s'intenta conscienciar als infants de tots els animals que podem tenir a casa i conèixer les seves necessitats bàsiques ( com hem de cuidar la seva salut, temps que els hi hem de dedicar, llocs on han de viure..).

Adreçat a: P-4, P-5 i 1r i 2n de primària

Objectius:

  • Conèixer quines son les necessitats bàsiques dels animals de companyia
  • Educar en la responsabilitat individual i la cura dels animals
  • Aprendre a respectar els animals

Durada : 1 hora

 

Pujar


Descobrim l'aigua

Es comença amb un conte que explica de forma senzilla el cicle de l'agua i continua amb activitats on l'alumnat podrà observar algunes propietats de l'aigua mitjançant la manipulació i experimentació


Adreçat a : Alumnes de P-4 i P-5

Objectius:

  • Introduir l'element aigua
  • Facilitar a l'alumnat l'experimentació de les característiques de l'aigua

Durada: 1 hora

 

Pujar

La princesa de l'Aigua         

Narració teatralitzada del conte "la Princesa de l'Aigua" explica com és la vida d'una nena d'un poblat de l'Àfrica, que cada dia amb la seva mare ha de recòrrer molts kilòmetres per arribar al pou a buscar aigua. El conte ens parla del rol tradicional que té la dona com a portadora d'aigua en molts països. I com aquesta tasca tan elemental és alhora invisible com ho són les pròpies dones. 

Aquesta activitat es complementària de l'exposició: Té gènere l'aigua?

Adreçat a:  Alumnat d'educació infantil i cicle inicial de primària. 

Objectius

  • Conscienciar sobre el paper invisible de la dona en moltes cultures.
  • Difondre el dret a l'aigua com un dret humà i universal.
  • Doner a conèixer el paper de la Taula de l'Aigua de Terrassa. 

Durada: 1 h

Inscripció: donesdaiguaterrassa@gmail.com 

 

 

La deixalleria mòbil a l'escola

L'activitat consisteix en ubicar la deixalleria mòbil al pati de l'escola per tal que els alumnes puguin visitar-la.

El conductor de la deixalleria dóna una breu explicació sobre el seu funcionament i els diferents residus que recull. Es pot completar la visita demanant als alumnes que portin de casa algun residu no habitual i el deixin a la deixalleria mòbil.

Adreçat a : Alumnes d'educació infantil i primària

Objectius:

  • Aprendre la diversitat de residus que es poden separar i tenir un tractament adequat.
  • Donar a conèixer el servei de la deixalleria mòbil.
  • Apropar als infants els recursos que es dediquen per la prevenció de residus.
  • Oferir la deixalleria mòbil com a recurs pedagògic pel professorat

Durada: 1 hora

Pujar

 

El Blauet


Conte infantil amb titelles: El Blauet viu als torrents de l'Anella Verda de Terrassa, un dia però descobreix que gairebé no baixa aigua dels torrents i no troba a cap dels seus amics. No sap que fer, on han de ser? On és l'aigua? La solució li donarà un follet del bosc que li buscarà un bon grup d'ajudants per retornar l'aigua al torrent i buscar els seus amics. Cada nen pintarà un petit follet de fusta per dur-se a casa i poder seguir fent d'ajudant de Martín on sigui necessari.

Dirigit a: Alumnes d'educació infantil

Objectius:

  • Conèixer l'Anella Verda com a projecte de recuperació i espai a conservar i gaudir
  • Conèixer la biodiversitat del rodal de la ciutat
  • Descobrir què podem fer per ajudar a conservar els espais de l'Anella Verda

Durada: 1 hora

Pujar

L'inspector Teixó i el cas del senglar desaparegut

El Tacat, el més jove de la família senglar, ha desaparegut. La resolució d'aquest misteri recau en el prestigiós Inspector Teixó i el seu ajudant.
Per resoldre un cas com aquest és important analitzar l'escenari de la desaparició a la recerca d'alguna pista, interrogant els testimonis (animals del bosc), i fer un bon seguiment del rastre del Manchado. Però seran capaços l'Inspector Teixó i el seu ajudant de resoldre el cas? O necessitaran l'ajuda dels nens i nenes?

Dirigit a: Alumnes d'infantil

Objectius:

  • Conèixer la diversitat natural de l'entorn de Terrassa
  • Potenciar el respecte i estima cap a aquest espai
  • Lloc d'aplicació: Centre d'informació ambiental Bonvilar

Durada: Mig dia
Preu: El transport va a càrrec de l'escola

Pujar