Educació infantil

Tallers:


Conèixer l'Anella Verda:

Visites

 

 

Reciclem el paper

El taller de reciclatge de paper té dues modalitats:

  1. Fer paper blanc: adreçat als alumnes que elaboren paper reciclat per primer cop
  2. Aplicació de tècniques creatives: adreçat a alumnes que ja han elaborat paper reciclat i que volen aprofundir en les tècniques de treball amb paper reciclat artesà

Adreçat a : Alumnes d'educació infantil i cicle inicial d'educació primària

Objectius :

  • Conèixer la història i la utilització del paper, com també el seu procés de fabricació
  • Fomentar l'estalvi de paper i l'ús de paper reciclat com a fet quotidià
  • Ensenyar a fer paper reciclat i les diferents tècniques creatives que s'hi poden aplicar

Durada : 1 hora i 30 minuts

Materials: L'escola ha de preparar paper vell ( preferentment folis usats) per a les dues modalitats. Per a la modalitat 2, cada alumne haurà de portar elements per decorar els fulls reciclats ( fotos de revistes, papers de colors, purpurines, punta de llapis de colors, fils, llanes, flors i fulles seques...).

Pujar

Vull ser una flor

L'activitat es divideix en dues parts. En la primera es conta un conte il • lustrat en què la Vera (una petita tomaquera) vol convertir-se en una flor. A través dels amics de la Vera, l'entorn on es troba i les decisions que pren el Pau, que és el nen que té cura de l'hort, s'explica les etapes bàsiques del Procés de compostatge. Es relacionarà amb la idea que el reciclatge permet que que els residus es converteixin en recursos.
La segona part del portal activitat consisteixen en acer unes titelles de cartolina amb els personatges del conte perquè se la puguin treure a casa i explicar el conte a les famílies.

Dirigit a: alumnes d'educació infantil (I4 i I5)

Objectius:

  • Iniciar-se en el Procés de compostatge.
  • Identificar, a grans trets, les fases del Procés de compostatge.
  • Fomentar la comprensió de processos i cicles com el del reciclatge i compostatge.
  • Fomentar bones pràctiques en relació al medi ambient.
  • Prendre consciència de la importància de les accions individuals i col • lectives a l'hora de tenir cura del medi ambient.

Durada: 1 hora

Material: A càrrec de l'escola: pissarra digital (o projector), ordinador, colors i tisores.
A càrrec de l'educadora: presentació i làmines del conte i cartolines dels personatges

Pujar

Les aventures d'una llavor

A través d'un conte, els infants poden reconèixer el cicle d'una planta i els diferents elements que intervenen en el seu creixement, al mateix temps que descobreixen els diferents animals que habiten a un hort i la seva importància en el seu funcionament. L'activitat introdueix conceptes matemàtics bàsics i afavoreix la motricitat fina a través de la manipulació de llavors i la preparació de la terra per a sembrar-les en torretes fetes a partir de materials reutilitzats.

Adreçat a : I2; I3; I4; I5 i C.I. de primària.

Objectius:

  • Identificar diferents llavors i classificar-les, establint semblances i diferències entre elles.
  • Ser conscient dels principals requeriments d'una llavor per germinar i créixer.
  • Adquirir actituds respectuoses amb els elements de l'hort : animals, plantes, terra i aigua.
  • Relacionar els productes de l'hort amb els aliments que consumim a casa nostra.
  • Participar de manera autònoma en una experiència compartida amb els companys i companyes.

Durada : 1 hora i 15 minuts

Pujar


L'hort a l'escola

El taller consta de dues parts complementàries: una part teòrica en què es fa una introducció a l'horticultura ( l'hort, el manteniment i la cura, el calendari de pagès, les eines, etc.) i una part pràctica, en què els alumnes fan un hort a l'aula, aprenen a sembrar, a regar i a tenir cura de les plantes. Per acabar es treballen alguns dels conceptes apresos a traves d'unes fitxes.

Adreçat a : Alumnes d'educació infantil i primària

Objectius :

  • Aprendre nocions bàsiques sobre el cultiu, la cura i el manteniment d'un hort ( sembra, rec, època de recol•lecció, eines, etc. )
  • Conèixer i reconèixer quines plantes s'usen en la nostra alimentació i quina és la part que ens en mengem
  • Aprendre per a què fem servir les plantes o vegetals que cultivem
  • Respectar les plantes, conviure-hi i valorar la importància de les espècies vegetals per a la resta d'éssers vius

Durada : 1 hora i 30 minuts

Pujar

El Gos Tico i la gateta Rita tenen una casa nova
Un gos i una gateta una mica entremaliats són adoptats per diferents famílies però desgraciadament sempre tornen a la protectora. Després de passar unes quantes aventures i conèixer a diferents amics a cada casa, finalment troben un propietari que els entén i els estima de veritat i on troben un lloc molt bonic per viure i poden passar molt de temps jugant.
Un conte dinàmic on participen els nens amb les accions dels animals i acabaran fent cada un cada personatge amb materials reciclats.

Dirigit a: I4, I5, 1r i 2n de primària

Objectius:

  • Promoure l'adopció d'animals responsable
  • Potenciar l'estima pels animals

Durada: 1 hora

Pujar

Els animals de companyia ens necessiten!
Una simpàtica infermera d'animals va a l'aula per demanar ajuda als nens, ja que s'ha adonat que els animals no es troben bé. Les seves necessitats bàsiques no estan satisfetes i necessiten que els infants ho sàpiguen per poder-los ajudar.

Mitjançant preguntes i jocs s'intenta conscienciar als infants de tots els animals que podem tenir a casa i conèixer les seves necessitats bàsiques ( com hem de cuidar la seva salut, temps que els hi hem de dedicar, llocs on han de viure..).

Adreçat a: I4, I5 i 1r i 2n de primària

Objectius:

  • Conèixer quines son les necessitats bàsiques dels animals de companyia
  • Educar en la responsabilitat individual i la cura dels animals
  • Aprendre a respectar els animals

Durada : 1 hora

 

Pujar

Cuques, on sou? 

A partir del conte (àlbum il·lustrat) a on al poble d'Abellà del Camp han desaparegut les cuques anem coneixent els protagonistes de la història, les amenaces a les quals s'enfronten (que treballem també a través d'un joc) i les mesures que es poden dur a terme per la seva conservació i la del medi ambient. Amb l'ajuda de pots trampa i acariciadors sortirem a buscar i observar cuques a l'entorn proper i acabarem amb un memory adaptat a l'edat. 

Adreçat a: Infantil 

Objectius: 

  • Abordar la cura del medi ambient a través d'un conte il·lustrat i de jocs. 
  • Conèixer algunes espècies d'insectes amenaçades de Catalunya. 
  • Conèixer els impactes de l'activitat humana que afecten la biodiversitat. 

Durada: 1 hora

Pujar
 


Descobrim l'aigua

Es comença amb un conte que explica de forma senzilla el cicle de l'agua i continua amb activitats on l'alumnat podrà observar algunes propietats de l'aigua mitjançant la manipulació i experimentació


Adreçat a : Alumnes de I4 i I5

Objectius:

  • Introduir l'element aigua
  • Facilitar a l'alumnat l'experimentació de les característiques de l'aigua

Durada: 1 hora

 

Pujar

La princesa de l'Aigua
Narració teatralitzada del conte "la Princesa de l'Aigua" explica com és la vida d'una nena d'un poblat de l'Àfrica, que cada dia amb la seva mare ha de recòrrer molts kilòmetres per arribar al pou a buscar aigua. El conte ens parla del rol tradicional que té la dona com a portadora d'aigua en molts països. I com aquesta tasca tan elemental és alhora invisible com ho són les pròpies dones.

Aquesta activitat es complementària de l'exposició: Té gènere l'aigua?

Adreçat a:  Alumnat d'educació infantil i cicle inicial de primària.

Objectius

  • Conscienciar sobre el paper invisible de la dona en moltes cultures.
  • Difondre el dret a l'aigua com un dret humà i universal.
  • Doner a conèixer el paper de la Taula de l'Aigua de Terrassa.

Durada: 1 h

Pujar

Conte de l'Àvia Grill i la defensa de l'aigua 

L'Àvia Grill i la defensa de l'aigua és una llegenda que ens anima a lluitar per l'aigua com a bé comú. Una vegada explicat el conte per part d'una narradora i mitjançant un audiovisual, l'alumnat podrà fer preguntes al voltant de l'aigua, l'ús quotidià que fem d'ella i la importància que sigui un bé comú.

L'explicació del conte, va acompanyada de l'exposició "te gènere l'aigua" que estarà a disposició de l'escola durant una setmana.

Adreçat a: Alumnat de I4, I5, 1r, 2n i 3r de primària

Objectius:

  • Difondre el dret a l'aigua com un dret humà i universal
  • Donar a conèixer el paper de la Taula de l'Aigua de Terrassa
  • Sensibilitzar que l'aigua és un recurs necessari per la vida però és un bé escàs

Durada : 1 hora

Pujar

Qui viu a l'Anella Verda?

L'Activitat és un conte dinamitzat amb titelles que s'inicia explicant que és l'Anella Verda de Terrassa i destacar la seva importància com a espai de gaudi, salut i sostenibilitat.
Els infants hauran d'ajudar a l'educadora a completar el GRAN LLIBRE DE L'ANELLA VERDA, els personatges del conte ( animals de titella de dit ) no són a lloc i caldrà que entre tots descobreixin de qui es tracta i a quin hàbitat serà més feliç. És un llibre de gran format fet de peces de filtre amb butxaques, cada pàgina representa un hàbitat diferent característic de l'Anella Verda : Mas i conreu, Torrent i font i Bosc i matollar. Un cop completat s'explicarà el conte.
L'activitat acaba amb un taller per fer un conte igual en versió paper que es quedarà a l'escola.

Adreçat a: Alumnes d'educació infantil

Objectius: 

  • Posar en valor el patrimoni rural més proper i promoure la descoberta de l'Anella Verda.
  • Descobrir la fauna de l'Anella Verda.
  • Conèixer els usos que els humans donem a l'Anella Verda.
  • Aprendre a gaudir del medi natural més proper des del respecte i la cura, entenent la necessitat de protegir-lo com a pulmó de la ciutat i com a espai de vida de moltes espècies.
  • Entendre l'espai i els seus elements patrimonials com al reflex de la història del nostre territori i com a lloc de recuperació d'activitats agropecuàries sostenibles.

Durada : 1 hora

Pujar

L'inspector Teixó i el cas del senglar desaparegut
El Tacat, el més jove de la família senglar, ha desaparegut. La resolució d'aquest misteri recau en el prestigiós Inspector Teixó i el seu ajudant.
Per resoldre un cas com aquest és important analitzar l'escenari de la desaparició a la recerca d'alguna pista, interrogant els testimonis (animals del bosc), i fer un bon seguiment del rastre del Manchado. Però seran capaços l'Inspector Teixó i el seu ajudant de resoldre el cas? O necessitaran l'ajuda dels nens i nenes?

Dirigit a: Alumnes d'infantil

Objectius:

  • Conèixer la diversitat natural de l'entorn de Terrassa
  • Potenciar el respecte i estima cap a aquest espai
  • Lloc d'aplicació: Centre d'informació ambiental Bonvilar

Durada: Mig dia
Preu: El transport va a càrrec de l'escola

Pujar

La Patrulla del bosc
Lectura del conte La Patrulla del Bosc

Adreçat : Infantil i Cicle inicial de primària
Objectius :

  • Conscienciar als més petits de la importància de salvaguardar la natura i donar a conèixer la feina que desenvolupa l'entitat de Voluntaris Forestals de Terrassa

Durada : ½ hora

Calendari: matins de dilluns a divendres

Pujar

 

La deixalleria mòbil a l'escola

L'activitat consisteix en ubicar la deixalleria mòbil al pati de l'escola per tal que els alumnes puguin visitar-la, per aprendre la diversitat de residus que es poden reciclar i el seu tractament.

El conductor de la deixalleria dóna una breu explicació sobre el seu funcionament i els diferents residus que recull. Es pot completar la visita demanant als alumnes que portin de casa algun residu no habitual i el deixin a la deixalleria mòbil.


Objectius:

  • Aprendre la diversitat de residus que es poden separar i tenir un tractament adequat.
  • Donar a conèixer el servei de la deixalleria mòbil.
  • Apropar als infants els recursos que es dediquen per la prevenció de residus.
  • Oferir la deixalleria mòbil com a recurs pedagògic per al professorat.

 
Adreçat a: Alumnes d'educació infantil i educació primària.

Durada: 1 h aproximadament.

Pujar