Medi Ambient i Sostenibilitat
- Telèfon:
- 937 397 000
- Adreça electrònica:
- [email protected]
- Correu postal:
- C. Del Pantà, 20 (08221 Terrassa)
A Terrassa hi ha unes 1.400 instal·lacions fotovoltaiques d'autoconsum bàsicament individual en habitatges unifamiliars. Les instal·lacions comunitàries o compartides a distància no arriben a l'1% d'aquestes 1.400. Sense el desenvolupament de l'autoconsum compartit ja sigui en edificis plurifamiliars o a distància, no podrem assolir els objectius de la transició energètica ni aquest nou model distribuït, participat i democràtic.
L'autoconsum compartit requereix disposar d'una coberta per instal·lar els panells solars i no tothom en disposa. Una bona opció perquè famílies i empreses puguin produir i consumir la seva pròpia energia és llogar una coberta i fer l'autoconsum a distància, fins a 5 km d'acord amb la normativa actual.
L'Ajuntament impulsa un mercat de lloguer de cobertes de forma que tothom pugui participar en la transició energètica i alhora, que els propietaris de cobertes posin en valor aquest actiu. Si sou propietaris d'una coberta o si teniu interès en participar en un autoconsum compartit a distància podeu contactar amb [email protected] i us ajudarem: