L'OAE ofereix serveis d'informació i d'assessorament sobre els principals tràmits municipals necessaris per desenvolupar una activitat econòmica a la ciutat.
En funció de l'activitat de l'empresa, us indiquem quins tràmits us corresponen i us acompanyem durant el procés amb l'objectiu de resoldre qualsevol dubte que pogueu tenir i facilitar-vos cada pas.
 
Donem a conèixer els recursos disponibles per a persones emprenedores i possibles itineraris per crear les seves empreses, concertem entrevistes d'assessorament, realitzem les inscripcions a les formacions i facilitem l'accés a informació pública.
 
Consultes més freqüents:
 

Podeu consultar tot el recull de respostes a preguntes d'interès sobre aspectes relacionats amb la tramitació i la regulació d'activitats i/o instal·lacions a l'apartat de "Preguntes freqüents".

 

Tràmits més freqüents:


Punt d'Atenció a l'Emprenedor (PAE) i Punt Reempresa:

Formació i cita d'assessorament tècnic:

Legalitzacions d'activitats i obres als locals:

Autoritzacions als mercats municipals alimentaris

Genèrics:

Veure tots els tràmits que es poden fer a l'Oficina

 
 
 

Quantes sol·licituds es poden presentar? Només es pot presentar una sol·licitud per titular/empresa beneficiària. L'empresa ha de tenir la seva seu i realitzar l'activitat a Terrassa.

Quin tipus de microempreses d'economia social poden sol·licitar aquest ajut? Totes les cooperatives, mutualitats, societats laborals, centres especial de treball, empreses d'inserció, associacions i fundacions que fan activitats economiques i que compleixin els requisits de les bases

Les sol·licituds es valoren per ordre d'entrada? No. Aquestes subvencions es concediran "en règim de concurrència no competitiva", és a dir, no importa l'ordre d'entrada de les peticions. La dotació pressupostària es repartirà entre totes les sol·licituds rebudes.

Des de quan ha d'estar donada d'alta la persona treballadora autònoma,  la microempresa, la microempresa d'economia social o empresa d'oci nocturn? Per poder presentar la sollicitud, han d'estar d'alta de forma ininterrompuda, com a mínim, des del 01 de gener del 2019 fins a la data de presentació de la sol·licitud de l'ajut.

Quants treballadors poden tenir les microempreses? Para poder optar a la subvención, si són microempreses, incloses les d'economia social, no poden superar els 9 treballadors.

Aquest criteri no s'aplica a les empreses d'oci nocturn.

Com puc saber si la meva activitat és de les què pot sol·licitar l'ajut? El pots sol·licitar si ets titular d'un establiment dedicat a l'oci nocturn: els bars musicals, les discoteques, les sales de ball, les sales de festes amb espectacle i els karaokes. Vés al tràmit.

També pots sol·licitar l'ajut si la teva activitat es troba dintre del sector considerat com a no essencial, segons la Llei 4/2021 de 12 d'abril. Vés al tràmit.

Quina documentació es demana per fer la sol·licitud? És un tràmit molt senzill, només cal omplir un formulari electrònic i adjuntar la documentació bancària obligatòria:

- un Certificat de titularitat del compte bancari, que pots aconseguir per la teva banca on-line, i també l'imprès de Sol·licitud de transferència bancària per pagaments que tens disponible al mateix tràmit de la sol·licitud, a l'apartat "Impresos".

Només en alguns casos, també caldrà aportar documentació acreditativa: quan la persona que tramita la subvenció no sigui la persona titular de l'activitat o bé si s'actua en representació legal de la persona sol·licitant.

On es publicaran els resultats de les sol·licituds? La informació es publicarà al Tauler electrònic i a la Seu electrònica.

  • Resolució de concessió per a empreses d'oci nocturn: enllaç.