- Informació general sobre la seguretat i els riscos de productes i serveis que es troben en el mercat i sobre els drets i deures com a persona consumidora
- Atenció de consultes i assessorament tècnic - jurídic a les consultes que es poden fer sobre temes relacionats amb el consum
- Tramitació de denúncies, queixes, reclamacions i sol·licituds de mediació i arbitratge
- Es facilita documentació i material complementari a qui ho sol·liciti
- Educació per al consum a les escoles i formació per a persones adultes
Si sou persones consumidores i usuàries, quan compreu un producte o contracteu un servei teniu dret a:
- La protecció contra els riscos que puguin afectar a la salut o a la seguretat
- La protecció als interessos econòmics i socials
- La indemnització pels danys i la reparació dels perjudicis oferts
- La informació de l'educació en matèria de consum
- La representació, la consulta i la participació
- La protecció dels drets amb procediments eficaços, en especial davant situacions d'inferioritat, subordinació i indefensió
Podeu reclamar quan no es respectin els vostres drets i vulgueu que us retornin determinades quantitats, que es compleixi o s'anul·li un contracte o un deute, o quan exigiu la reparació d'un dany sofert.