BAN: Circulació de bicicletes per la via pública de Terrassa

L'alcalde de Terrassa ha dictat el present Ban relatiu a la circulació de bicicletes per la via pública, que indica: 

  • RECORDAR que les bicicletes circularan pel carril que més convingui en termes de destinació, preferentment pel més proper a la vorera.
  • ACONSELLAR als ciclistes que circulin ocupant la part central del carril de circulació.
  • RECORDAR que tothom ha de conduir amb respecte i sense actituds d'assetjament.

 TBICIBOX - Aparcaments tancats per a bicicletes

L'aparcament funciona mitjançant un sistema de registre i control d'accessos, amb el que es dota de seguretat i de qualitat de la tinença de la bicicleta. Aquest aparcament tancat de bicicletes vol cobrir bàsicament dues necessitats:

1. Proporcionar un espai apropiat per l'aparcament de bicicletes en destinació.

2. Dotar de seguretat quan es tracta d'un aparcament de llarga durada, principalment per motius de treball o d'estudis, o en un punt de transbordament intermodal.

Aparcament de TBICIBOX de Rambla d'Ègara (FGC): Capacitat per a 14 bicicletes; universal per a tots els models de bicicletes; disseny amb un alt grau d'eficiència energètica i baix consum energètic, amb plaques solars integrades; columna d'autoreparació de bicicletes, amb eines bàsiques. Activació mitjançant app, només per a usuaris registrats, que consta de suport per penjar la bici i sistema de subjecció/tancament, bomba d'aire amb capçal per tot tipus de vàlvules, eines bàsiques per manteniment i reparació; l'aparcament està controlat amb una càmera de videovigilància per garantir la seguretat.

  • Alta d'usaris/es: L'alta al sistema es realitza mitjançant el número de mòbil personal, i cal descarregar l'app mòbil PVerde o registrar-se via web www.parkingverde.com, i seguidament omplir les dades personals que se sol·liciten, amb el qual s'obtindrà un codi personal. Després cal registrar com a mínim una bicicleta amb fotografia. Finalment cal seleccionar sobre la web o l'aplicació l'aparcament on es vol donar d'alta, en aquest cas el TBicibox de Terrassa Rambla, i acceptar-ne les condicions d'ús

apppverde

  1. APP Pverde: sistema operatiu Android
  2. APP Pverde: sistema operatiu IOS
  3. www.parkingverde.com

 

  • Com estacionar / recollir la bicicleta: L'accés a l'aparcament estarà controlat amb sistema electrònic i per estacionar o recollir la bicicleta, cada usuari ha d'obrir la porta mitjançant l'App, o el codi personal que pot introduïr al teclat de l'aparcament, o mitjançant una trucada telefònica gratuïta. Amb qualsevol de les 3 opcions la obertura o el tancament és immediat.

 

  • Principals normes d'ús: L'aparcament és gratuït, i la bicicleta pot estar estacionada fins a un màxim de 48h consecutives. En cas d'excedir d'aquest temps es penalitzarà a la persona usuària amb dies no hàbils per al servei, gradualment en funció del temps excedit, entre 2 dies i 30 dies. La resta de condicions d'ús estan detallades a continuació: Consulta les condicions d'ús

 

 

BICIREGISTRE

logo_biciregistro

El Biciregistre és un sistema Informatiu nacional de registre de bicicletes, propietat de la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta que compta amb la participació de la Direcció General de Trànsit i ajuntaments. Té un cost de 7 € per bicicleta.

 

Guia de la bicicleta de Terrassa

guiabici2017Guia de la Bicicleta 2017: descarrega el plànol de la xarxa de bicicletes amb els carrils bici, els itineraris urbans recomanats i els itineraris de lleure i accés als camins històrics. També s'hi pot trobar una guia que inclou informació detallada de com iniciar-se a la bicicleta urbana i consells per a circular amb seguretat. Properament es podrà trobar la guia de la bicicleta als centres cívics de l'Ajuntament, i a la Oficina de Mobilitat.

 

Símbol de la bicicleta humana 2018

El passat 23 de setembre de 2018, gairebé 500 persones van participar a l'acte festiu i reivindicatiu de la Pedalada, en el marc de la Setmana de la Mobilitat, i van concentrar-se per simbolitzar novament una enorme bicicleta humana a la Plaça Nova de Terrassa, formada per 350 persones.

La novetat d'aquesta immensa bicicleta humana respecte la que es va aconseguir formar l'any 2016, va ser que els participants van fer girar les rodes!

Aquest esdeveniment va ser organitzat per l'Ajuntament de Terrassa amb la col·laboració de voluntaris de l'associació BiciTerrassa Club (Biter.cat).

Vídeo:

 

Foto:

clica aquí per descarregar la imatge en alta resolució (2MB):

 

bici_humana_2018

+ descarrega fotos, vídeos i notícies:

Pedalada i Circuit de la "Bicicleta Humana" 2017

 

El diumenge 17 de setembre al matí, s'ha celebrat La Pedalada 2017, l'acte més popular del programa d'enguany de la Setmana de la Mobilitat Segura i Sostenible 2017 a Terrassa. Els inscrits en aquesta edició, abans d'emprendre el recorregut de 8 km pels carrers de la ciutat, han pogut participar en el "Circuit de la Bicicleta Humana", una proposta que ha consistit en la realització per part de tots i totes les participants d'un circuit gegant amb forma de bicicleta a la plaça Nova. Aquesta acció ha estat fotografiada i gravada des d'un punt elevat. 

Aquest esdeveniment ha estat organitzat per l'Ajuntament de Terrassa amb la col·laboració de voluntaris de l'associació BiciTerrassa Club (Biter.cat).

 

Símbol de la bicicleta humana 2016

El passat 18 de setembre de 2016, més de 500 persones van participar a l'acte festiu i reivindicatiu de la Pedalada, en el marc de la Setmana de la Mobilitat, i van concentrar-se per simbolitzar una enorme bicicleta humana a la Plaça Nova de Terrassa.

Aquesta immensa bicicleta humana és possiblement la més gran que s'ha fet mai a Europa i va servir per reivindicar l'eficiència i l'eficàcia d'aquest vehicle com a mitjà de transport a la ciutat. 

Aquest esdeveniment va ser organitzat per l'Ajuntament de Terrassa amb la col·laboració de voluntaris de l'associació BiciTerrassa Club (Biter.cat). 

Foto1 - clica aquí per descarregar la imatge en alta resolució (4MB)

Bicicleta humana Terrassa Foto

 

Foto2 - clica aquí per descarregar la imatge en alta resolució (3,5MB)

Bicicleta humana Terrassa Foto Simbol

+ fotos, vídeos i notícies:

 

Vídeo promocional de l'Ambicia't a l'Institut.

El curs "Ambicia't a l'Institut", basat en el Bikeability del Regne Unit, per tal de formar i capacitar als alumnes per circular de forma segura en bicicleta per la ciutat.

Des del seu inici al 2012 i fins al 2017 hi han participant més de 20 escoles, s'han realitzat uns 100 cursos i s'han beneficiat de la formació gairebé 2.500 alumnes.

Fomentar l'ús de la bicicleta en l'educació primària i secundària obre a les persones joves la possibilitat d'accedir a un vehicle propi, saludable i barat, que en el futur pot continuar sent la seva alternativa de mobilitat.

 

Plaça i monument de la Bicicleta

La ciutat de Terrassa va innaugurar la Plaça de la Bicicleta el 28 de març de 2015. I des del 16 de setembre de 2016 hi ha instal·lat un monument dedicat a la bicicleta, gràcies a les aportacions voluntàries de persones i entitats diverses relacionades amb la ciutat. Tot plegat a sigut possible a proposta i iniciativa del biter.cat (Associació BiciTerrassa Club).

+info:  biter.cat/monumentalabicicleta/

Cursos de bici "Ambicia't a l'institut"

Terrassa és la primera ciutat de l'estat espanyol que posa a disposició de les escoles aquesta activitat, basada en el Bikeability, per tal de formar i capacitar als alumnes per circular de forma segura en bicicleta per la ciutat.

 

Fins l'any 2017, el grau de satifacció de mitjana dels professors i professores de les classes que han realitzat l'activitat és de 8,7/10. 

Cursos realitzats: 114 

Alumnes formats/des:  2.931

Descarrega't el manual per impartir cursos de conducció de bicicletes als centres d'educació de Terrassa 

Pla de promoció per a l'ús de la Bicicleta a Terrassa 2012-13

plabici

Al maig de 2012, es van presentar les accions que constitueixen el Pla de promoció per a l'ús de la Bicicleta a Terrassa 2012-13, l'instrument estratègic que es marca com a objectiu la potenciació i el foment de l'ús de la bicicleta com a mitja de desplaçament quotidià a la ciutat de Terrassa.

El present document, amb caràcter estratègic, busca reforçar i popularitzar de l'ús de la bicicleta a la ciutat, com a vehicle de desplaçament habitual dels ciutadans, promovent la realització de diverses iniciatives, per aquest any 2012 i el proper any 2013, que donin visibilitat al seu ús i siguin capaces de demostrar la seva capacitat d'adaptació i bondat en l'àmbit urbà.

El document cristal·litza la voluntat de l'Ajuntament de Terrassa de donar continuïtat a les línies marcades pel Pla Director de Mobilitat (PDM) de la ciutat, que aquest any iniciarà el seu procés de revisió, i recull el testimoni del sistema de préstec de bicicletes públiques Ambicia't, actualment en fase de supressió temporal, que entre els anys 2007 i 2011 ha esdevingut segurament l'actuació més emblemàtica en el camp de la generalització de l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport a la ciutat.