Drets de les persones consumidores
- Telèfon:
- 937 397 429
- Adreça electrònica:
- [email protected]
- Correu postal:
- Ctra. de Martorell, 95 2a planta (08224 Terrassa)
Hi ha diverses vies de reclamació i en tot els casos els establiments o empreses han de garantir que la persona tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (per exemple un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualsevol mena de queixa o reclamació que afecti el funcionament normal de les relacions de consum.
En el cas de les queixes i denúncies:
No cal esperar cap termini perquè les persones consumidores ho posin en coneixement dels organismes habilitats (Servei de Consum, Col·legis Professionals i Associacions de Consumidors). En aquest supòsit poden presentar el full de queixa / reclamació / denúncia immediatament al registre, sense haver d'esperar cap termini concret.
En el cas de les reclamacions:
Si en el termini d'un mes l'establiment o empresa no ha donat cap resposta o la resposta no és satisfactòria, es pot tramitar una sol·licitud de mediació o arbitratge i adjuntar el full de reclamació com a document. Abans d'anar al Servei de Consum és important contactar prèviament per telèfon.
Què són els fulls de queixa, reclamació i denúncia?
Són un mitjà que es posa a disposició de la població consumidora perquè pugui formular queixes, denúncies i reclamacions allà mateix on es produeix el fet que les motiva.
Qui ha de tenir fulls de queixa, reclamació i denúncia?
Totes les persones físiques i jurídiques que a Catalunya comercialitzin béns o prestin serveis directament o com a part intermediària:
Les empreses que comercialitzin béns o prestin serveis i necessitin exemplars per tenir-los a disposició de la clientela, poden sol·licitar-los a través de la Seu Electrònica.
Queden exclosos de tenir fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia els següents grups:
▪ Els fedataris o fedatàries públics o el personal que exerceixi potestats públiques sempre que sigui retribuït mitjançat aranzel
▪ Els serveis públics prestats directament per l'Administració
▪ Els centres que imparteixen ensenyaments reglats
▪ Totes les activitats que disposen de normativa específica en matèria de fulls de queixa, reclamació o denúncia
En aquests casos la via de reclamació seria fer un escrit per duplicat i enviar l'original (certificat amb justificant de recepció) juntament amb la documentació i els elements de prova que s'escaiguin, als òrgans competents.