OME - Oficina Municipal d'Escolarització
- Telèfon:
- 937 397 030
- Adreça electrònica:
- [email protected]
- Correu postal:
- C. La Rasa, 24 (08221 Terrassa)
Si voleu realitzar el tràmit de petició de plaça escolar pel curs 2023-24 fora de termini es pot realitzar a través d'aquest enllaç
Com he de fer la preinscripció?
a) Telemàticament
Seguint les instruccions dels formularis de la Generalitat:
Educació infantil i educació primària
Educació secundària obligatòria
b) Presencial (només per casos excepcionals i amb cita prèvia)
Només seran ateses de manera presencial els casos totalment justificats. En aquests casos, cal demanar cita prèvia al centre educatiu de primera opció. A les pàgines web dels centres trobareu l'opció per fer la reserva de cita prèvia o, en cas de que no sigui possible, demanant cita prèvia a l'OME.
Zones escolars
Terrassa està dividida en quatre grans zones d'escolarització. S'obté màxima puntuació per domicili si el centre sol·licitat en primera opció està dins de la zona educativa on hi ha la residència familiar.
Feu clic al mapa per veure el detall de les zones i també podeu consultar els centres educatius que us pertoquen segons la vostra adreça
Calendari de preinscripció i matrícula
Tràmit | Dates |
Període de presentació de sol·licituds pel segon cicle d'educació infantil i primària (de P3 a 6è) | Del 6 al 20 de març, ambdòs inclosos |
Període de presentació de sol·licituds d'educació secundària obligatòria (1r a 4rt d'ESO) | Del 8 al 20 de març, ambdòs inclosos. |
Data límit per presentar documentació | 22 de març |
Publicació de relacions baremades provisionals de sol·licituds | 21 d'abril |
Reclamació a les relacions baremades de sol·licituds | Del 21 al 27 d'abril, ambdós inclosos |
Publicació de les relacions baremades definitives | 3 de maig |
Sorteig públic per determinar l'ordenació de sol·licituds | 9 de maig a les 11h. |
Publicació de la llista ordenada definitiva | 11 de maig |
Període d'ampliació de peticions per a les sol·licituds sense assignació | Del 29 de maig a l'1 de juny, ambdós inclosos |
Publicació de les relacions d'alumnat admès i llistes d'espera | 12 de juny |
Període de matrícula per l'alumnat del segon cicle d'educació infantil, d'educació primària i primer de l'ESO | Del 20 al 28 de juny, ambdós inclosos |
Documentació obligatòria
Documentació acreditativa dels diferents criteris de baremació, que només s'han de presentar si s'al·leguen:
Aquesta documentació només s'haurà d'aportar en el cas que una vegada presentada la sol·licitud el resguard d'aquesta digui que es necessari fer-ho.
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Criteris de baremació
Els criteris de baremació pel curs 2023-2024 són els següents:
Criteris específics
Criteris específics | Documentació acreditativa |
---|---|
Per accedir a l'educació primària i a l'ESO s'aplica el criteri específic d'adscripció de centre (d'acord amb el que estableix el punt 5 de la resolució) | Ho comprova el propi centre |
Criteris generals de prioritat i barem a aplicar
Criteris generals | Puntuació | Documentació acreditativa |
---|---|---|
Existència de germans o germanes escolaritzats o escolaritzades al centre. No s'aplica aquest criteri si l'alumne està escolaritzat al 1r cicle d'educació infantil | 50 | Ho comprova el propi centre. |
Proximitat del domicili de l'alumne o alumna i, si s'escau, proximitat del lloc de treball del pare, mare, tutor o tutora, o de l'alumne o alumna quan sigui major d'edat: 3 supòsits | ||
a) Quan el domicili de la persona sol·licitant estigui en l'àrea de proximitat del centre | 30 | Es consulta electrònicament amb el Padró Municipal, si resguard de la sol·licitud diu que no s'ha pogut comprovar s'haurà de presentar el Volant de convivència on ha de constar l'alumne. |
b) Quan a instància de la persona sol·licitant es prengui en consideració, en comptes del domicili de l'alumne o alumna, l'adreça del lloc de treball del pare o mare, tutor o tutora o l'alumne quan sigui major d'edat | 20 | Còpia del contracte laboral o certificat emès a l'efecte per l'empresa. |
c) Quan el domicili de la persona sol·licitant és al mateix municipi on està ubicat el centre, però no en l'àrea de proximitat del centre sol·licitat en primer lloc | 10 | Es consulta electrònicament amb el Padró Municipal, si resguard de la sol·licitud diu que no s'ha pogut comprovar s'haurà de presentar el Volant de convivència on ha de constar l'alumne. |
Renda anual de la unitat familiar: quan el pare, mare o tutor/a siguin beneficiaris de l'ajut de la renda garantida de ciutadania | 15 | Documentació acreditativa de ser beneficiari/ària de la prestació econòmica de la renda garantida de ciutadania. |
Criteris complementaris de prioritat i barem a aplicar
Criteris complementaris | Puntuació | Documentació acreditativa |
---|---|---|
Discapacitat de l'alumne o alumna, pare, mare, tutor, tutora o germans igual o superior al 33% | 15 | Es consulta electrònicament les dades del Departament de Drets Socials, si resguard de la sol·licitud diu que no s'ha pogut comprovar (altres comunitats autònomes, etc) s'ha d'adjuntar la targeta acreditativa vigent. |
Pare, mare, tutor o tutora treballa en el centre en el moment de presentar la sol·licitud Jornada laboral mínima de 10h. setmanals | 10 | Ho comprova el propi centre. |
Formar part d'una família nombrosa | 10 | Es consulta electrònicament les dades del Departament de Drets Socials, si resguard de la sol·licitud diu que no s'ha pogut comprovar (altres comunitats autònomes, etc) s'ha d'adjuntar el títol vigent de família nombrosa. |
Formar part d'una família monoparental | 10 | Es consulta electrònicament les dades del Departament de Drets Socials, si resguard de la sol·licitud diu que no s'ha pogut comprovar (altres comunitats autònomes, etc) s'ha d'adjuntar el títol vigent de família monoparental. |
Alumne/a nascut en un part múltiple (Bessons/es) | 10 | Llibre de família. |
Alumne/a en situació d'acolliment familiar | 10 | Resolució d'acolliment del Departament de Drets Socials. |
Condició de víctima de violència de gènere o terrorisme | 10 | Violència de gènere:Mitjans establerts a l'art. 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Víctima del terrorisme: Certificat que emet la Subdirecció General de Suport a Víctimes del Terrorisme del Ministeri d'Interior. |
Adscripcions amb secundària
En el pas a la secundària, l'assignació de plaça no depèn únicament de les zones educatives, sinó que cada escola té una sèrie de centres de secundària adscrits dins la seva zona, com recull el següent quadre.
Línies Secundària | Línies Primària (Escoles) | Zona | |
---|---|---|---|
INS Nicolau Copèrnic INS Terrassa INS Les Aimerigues | Marià Galí França El Vallès Ponent | Isaac Peral Bisbat d'Ègara Roc Alabern | 1 |
INS Torre del Palau INS Montserrat Roig INS Can Roca | Abat Marcet Lanaspa-Giralt Serra de l'Obac Font de l'Alba | Enxaneta El Vapor La Roda | 2 |
INS Pere Viver | Pere Viver | ||
INS Inv. Blanxart INS Cavall Bernat INS Mont Perdut | Nova Electra Sant Llorenç Les Arenes Salvador Vinyals | Feixes (antic J.M. Casals) Roser Capdevila M.D. de Montserrat Joan XXIII | 3 |
INS Feixes (antic Jaume Cabré) | Feixes (antic J.M. Casals) | ||
INS-Escola Antoni Ubach | Antoni Ubach | ||
INS Can Jofresa INS Santa Eulàlia INS Ègara | Agustí Bartra Pau Vila Auró | Escola Ramon y Cajal | 4 |
INS Ègara | Josep Ventalló Pilarín Bayés | Escola Francesc Aldea | |
INS-Escola Sala i Badrinas | Sala i Badrinas |
Centres concertats | Centres adscrits de Secundària |
---|---|
Airina | La Vall |
Andersen | Continuïtat en el propi centre |
Cingle | Continuïtat en el propi centre |
Creixen Terrassa | Continuïtat en el propi centre |
Delta | Cingle |
El Cim | Continuïtat en el propi centre |
Escola Pia | Continuïtat en el propi centre |
Goya | Continuïtat en el propi centre |
Joaquima de Vedruna | Continuïtat en el propi centre |
L'Avet | Escola Pia |
Liceo Egara | Continuïtat en el propi centre |
Lumen | Martí |
Mare de Déu del Carme | Continuïtat en el propi centre |
Maria Auxilidora | Sant Domènec Sàvio |
Martí | Continuïtat en el propi centre |
Petit Estel | Continuïtat en el propi centre |
Ramon Pont | Continuïtat en el propi centre |
Sagrat Cor | Continuïtat en el propi centre |
Sant Domènec Sàvio | Continuïtat en el propi centre |
Sant Josep | Goya |
Santa Teresa de Jesús | Mare de Déu del Carme |
Tecnos | Continuïtat en el propi centre |
Vedruna | Continuïtat en el propi centre |
Preguntes freqüents (FAQs)
Feu clic a la pregunta per desplegar la resposta.
L'alumnat que vulgui: Accedir a P-3, Accedir a 1r de la ESO o bé Canviar de centre. Els alumnes que cursen 6è curs d'educació primària en un centre que ofereix ensenyaments d'educació secundària obligatòria (ESO) només han de fer preinscripció per cursar 1r d'ESO si volen canviar de centre.
L'alumnat amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE) és el que està afectat per determinades malalties o discapacitats i el que es troba en situació econòmica o social particularment desafavorida. En el procés d'admissió d'alumnes als centres docents sufragats amb fons públics (centres públics i privats concertats) sota el principi d'equitat i igualtat d'oportunitats i per garantir una distribució equilibrada d'aquest alumnat, s'estableix amb caràcter general una reserva de dues places escolars per grup al segon cicle de l'educació infantil, a l'educació primària, i a l'educació secundària obligatòria.
No, en cas de l'alumnat que fa la preinscripció per primera vegada i de l'alumnat nou vingut de fora de Catalunya.
Sí, és obligatori fer constar en la sol·licitud el número identificador de l'alumne en el cas que l'alumne hagi estat escolaritzat a Catalunya a partir del curs 2015-2016 al segon cicle d'educació infantil i als ensenyaments obligatoris. La direcció del centre on hagi cursat aquests ensenyaments és la responsable de facilitar el número identificador de l'alumne a les famílies.
Sí, amb una autorització signada pel pare, mare o tutor o tutora, acompanyada de la fotocòpia del seu DNI
No, la presentació de més d'una sol·licitud per accedir a ensenyaments inclosos en un mateix procediment de preinscripció comporta la invalidació dels drets de prioritat que puguin correspondre.
Si per falta d'acord entre les persones que comparteixen la pàtria potestat del menor hi ha una duplicitat de sol·licituds o una sol·licitud de preinscripció per canviar de centre, i mentre no hi hagi una resolució judicial, es prioritza la continuïtat al mateix centre on està escolaritzat l'alumne o alumna i s'anul·len les sol·licituds de preinscripció. Quan es tracta de nova matrícula o en altres circumstàncies que les comissions de garanties d'admissió considerin, escoltades les persones interessades, les comissions anul·len una de les sol·licituds.
Sí, han de presentar la sol·licitud i no tenen prioritat d'accés ni puntuació addicional.
No, el centre ha d'admetre totes les sol·licituds ordinàries i per alumnat amb NESE, al marge del nombre de places de què disposi, sempre i quan la primera opció que consti en la sol·licitud sigui per a aquell centre.
Els fills no comuns de parelles estables que formen una família reconstituïda i viuen en el nucli familiar es consideren germans a l'efecte d'aplicar el criteri general de barem de germans al centre.
La condició de família monoparental s'acredita amb el carnet corresponent vigent, expedit pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. La sol·licitud del carnet de família monoparental no serveix per acreditar aquesta condició.
Sí, la puntuació és sempre la mateixa per a totes les opcions.
Quan un alumne està matriculat en un centre de primària i vol accedir a un altre amb el qual hi ha relació d'adscripció, té preferència per accedir-hi per cursar-hi educació secundària (12-16 anys). Això és així tant per als centres públics com per als centres privats concertats.
Sí. Cal tenir en compte que per a tots els centres que es demanin a continuació d'un centre no adscrit es perd el dret d'adscripció per a tots els centres que van a continuació de la llista encara que estiguin adscrits al centre de procedència.
Sí, per això convé fer constar més d'un centre, ordenats per ordre de prioritat (sempre en un únic full de preinscripció) per tal que, en cas de no poder accedir a la primera opció, la plaça adjudicada s'ajusti el més possible a les preferències manifestades.
Documents i enllaços relacionats
Llistat descarregable de centres d'Infantil, Primària i Secundària Públics i Concertats
Mapa de les zones escolars vigents per als centres docents
Guia dels centres educatius de Terrassa
Fulletó informatiu del procés de Preinscripció i Matrícula
Decret 75/2007, de 27 de març - Admissió de l'alumnat en centres públics
Decret 10/2012, de 31 de gener, de modificació del Decret 75/2007