La Oficina de Salut i Autonomia Personal és un recurs que es posa en marxa amb l'objectiu d' Informar, orientar i derivar a altres serveis si s'escau sobre temes vinculats a la salut i la promoció de l'autonomia personal.
La oficina pretén:
- Esdevenir un punt d'informació proper a la ciutadania en temes vinculats a la salut i la promoció de l'autonomia personal: accessibilitat i utilització dels serveis sanitaris, recursos existents a la ciutat, programes i recursos , entitats i la seva tasca, etc
- Facilitar i fer més resolutiva la relació entre la ciutadania i els serveis de la ciutat.
- Derivar si s'escau a altres recursos o serveis .
Els àmbits sobre els que intervindrà seran els següents:
- Àmbit de salut i comunitat: S'orientarà a les persones que necessiten fer ús dels serveis sanitaris de la ciutat, per fer més resolutiva la relació entre la ciutadania i els serveis sanitaris i, en el seu cas, amb l'administració sanitària (CatSalut). S'atendran consultes relacionades tant amb l'ús dels serveis sanitaris com amb possibles incidències o dificultats d'accessibilitat a aquests recursos. Més iformació a la web de Salut
- Àmbit de capacitats diverses: Atendrà a les persones i famílies que reben per primer cop un diagnòstic de discapacitat i/o dependència i els informarà dels recursos i prestacions existents en els diferents àmbits (salut, lleure, social...). Més informació oficina capacitats diverses
- Àmbit d'autonomia personal: Assessorarà a les persones que no tenen grau de dependència cursat o reben per primera vegada una resolució del grau de dependència i que encara no tenen un professional de referència. Informa dels recursos, prestacions i procediments relacionats tant amb la llei de dependència com amb el grau de discapacitat. Mes informació a la web de Serveis Socials
En qualsevol cas, no serà objecte d'aquest recurs:
- La tramitació formal de reclamacions "jurídiques"
- L'atenció a problemes específics de salut (malalties)
- La tramitació formal de recursos i/o prestacions socials o sociosanitaris.
- Atencions que donin resposta a situacions d'emergència o urgència.
Es pordrà accedir al recurs per aquestes 3 vies:
- Telefònica
- Correu electrònic
- Presencial (però quedarà restringida als casos que sigui necessari, i amb cita prèvia, que s'acordarà entre la persona interessada i el/la professional que l'atengui)
Un cop arribi una consulta o demanda es farà una valoració per decidir les accions a dur a terme. Poden donar-se les següents situacions:
- Informació. En aquest cas es proporcionarà la informació requerida. En cas que sigui necessari, es buscarà la informació per poder-la preparar i donar a la persona interessada.
- Orientació. En cas que la demanda requereixi posar en marxa algun tràmit, s'orientarà a la persona sobre el mateix. S'intentarà facilitar la màxima informació per a que la persona pugui realitzar-lo.
- Derivació de la demanda. En aquells casos que es consideri que cal realitzar alguna derivació de la demanda (per exemple a algun proveïdor de serveis sanitaris), s'haurà de fer amb l'autorització explícita de la persona interessada, garantint la protecció de dades
Dades de contacte
- Adreça: Crta. de Montcada, 596
- Telèfon: 93 731 59 82
- Mail: [email protected]
- Cita prèvia trucant al 93 731 59 82